janeninekeaustralie - Reisverslag uit Acampo, Verenigde Staten van jan en ineke - WaarBenJij.nu janeninekeaustralie - Reisverslag uit Acampo, Verenigde Staten van jan en ineke - WaarBenJij.nu

janeninekeaustralie

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg jan en ineke

29 November 2016 | Verenigde Staten, Acampo

Maandag 28 november zijn we om 06.00 uur met
de bus vetrokken , en gelijk allice springs een beetje gezien. Op zich best een grote plaats en centraal gelegen gesitueerd in het zogenaamde Rode centrum.. Het is in de middel of noware, het ligt geissoleerd en de dichtsbijzijnde plaats is Port Augusta in zuid Australië(1000 km) en Darwin ten noorde(1305 km) in Allice Springs wonen 25.000 mensen. Maar door de gunstige liggen komen er jaarlijks 400.000 toeristen. Het centrum bestaat uit 5 straten en hierdoor lopend goed te doen. Verder is de plaats erg uit gestrekt en alleen bereikbaar met vervoer. De oorspronkelijke bewoners , Aboriginal zijn veeal werkeloos en leven voornamelijk van oa kangaroo , wilde bessen, emu, en vergrijpen zich aan de drank. De meeste kinderen gaan niet naar school, leven op de straat en worden vaak door de grootouders groot gebracht en geleerd hoe te overleven. Door de jaren heen hebben de westerlingen (nieuwe bewoners)geprobeerd de vrijheden v. d Aboriginal af te nemen. Hierdoor nog veel ongelijkheden. Zo dit was even een stukje geschiednis, geschreven door de zussen in een warm !!!! Overgoten Alice Springs. Intussen onze broer wakker van een pitstopje.

• 29 November 2016 - 09:17

Gerry:

Nou geniet daar maar van de warmte hiier koud het vriest autoruiten krabben.

Ik ga van daag naar kerstmarkt met zonnebloem.

Geniet ze veel plezier nog.

Gr, Gerry

• 29 November 2016 - 21:24

Jeanette:

leuk hoor stukje geschiedenis , je weet daar was en ben ik geen kei in . zaterdag als jy verjaart ga ik met werk naar duisburg kerstmarkt. daar zal het ook wel koud zijn gr jeanette