janeninekeaustralie - Reisverslag uit Australind, Australië van jan en ineke - WaarBenJij.nu janeninekeaustralie - Reisverslag uit Australind, Australië van jan en ineke - WaarBenJij.nu

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg jan en ineke

06 Februari 2014 | Australië, Australind

Vandaag alweer de laatste dag op Lombok. Vanmorgen met onze prive taxi eerst naar een houtverwerkings bedrijfje geweest. Hier is alles handwerk. Ik zal proberen een foto toe te voegen. Daarna naar een potten makerij. Ook allemaal hanwerk.De klei wordt uit steen gemaakt. Daarna een draaiplateau op een steen, en zo bijna op de grond zittend worden er verschillende vazen,potten, schaaltjes enz gedraaid. Daarna met de hand beschilderd. De verf zit in een spuitzakje vergelijkbaar hoe wij deze kunnen gebruiken met het decoren van een taart met slagroom. Heel fijn handwerk. Daarna nog naar een weverij. Dit is een dorpje waar plaatselijke bevolkings woont. Hier werden we rondgeleid. Zo zagen we huisjes gemaakt van bamboe. Er staan geen meubels binnen, maar wel een Tv.de keuken hetzelfdeeen klein fornuisje en kastje verder geen meubels. Buiten staat er meestal een overkapt huisje waar ze in kunnen zitten, met de billen op de grond. Hier liggen ze ook te slapen tussen de middag. S, nachts? Daarna terug naar Senggigi. Onderweg kwamen we nog langs standjes met meubels gemaakt van bamboe.
Morgenochtend de koffers weer inpakken, en we vliegen om 14.10 naar Perth. Het is +/_ 4 uur vliegen. Het was een week met veel indrukken.

• 06 Februari 2014 - 19:23

Nelly:

Hoi Jan en Ineke en familie,

Fijn dat jullie het zo leuk hebben en erg veel zien. Bijzonder he om al die indrukken op te doen hoe mensen
    daar leven en toch vaak ook heel gelukkig zijn. In Australie ben je weer in een andere wereld en kan je deze indrukken op je in laten werken en daar verder genieten van weer een ander soort indrukken.

Leuk he! dat pa nu ook je emails kan ontvangen. Het lukt nog wel niet helemaal, maar met een beetje hulp komt hij er wel.
    Fijne vakantie verder en goeie reis.

Groetjes,
    Dick en Nelly

• 06 Februari 2014 - 20:24

Hester:

Leuk hoor om jullie een beetje te volgen. Klinkt allemaal erg gezellig? Geniet nog lekker even door want voor je het weet is het om. Hartelijke groetjes Hester

• 06 Februari 2014 - 22:13

Gerry:

Hallo,

Fijn dat jullie het zo goed naar het zin hebben, goede reis naar Perth.
    Ik ga morgen op wintersport en tegenovergestelde van jullie vakantie.
    Nog veel plezier en genieten.

groetjes Gerry

• 07 Februari 2014 - 09:55

Wilma:

Hoi,

Wat leuk om de reisverslagen te lezen. Ik kan me voorstellen dat het heel veel indrukken maakt.
    Morgen ga jullie door naar australie in ieder geval een goede reis verder en we lezen wel weer het volgende reisverslag.

Nog een fijne vakantie

Groetjes